Authors
-
Yu. S. Usinin
Author
-
M. A. GrigorIev
Author
-
A. N. Shishkov
Author
-
A. N. Gorozhankin
Author
-
A. E. Bychkov
Author
-
E. V. Belousov
Author
-
A. M. Zhuravlev
Author
-
D. A. Sychev
Author
Abstract
This article deals with active trailer electric drive mathematical modelling. The model describes mechanical and electromechanical energy conversion. As the electric drive control system there is chosen classic subordinate control scheme. The electric drive is designed as a multiple-loop control system that includes the control loop of stator phase current, motor torque and speed. The model takes into account the nonlinearity of the magnetization curve of steel, that the motor is made of, and also modes of wheel slipping.
Keywords: active trailer, electric drive with the field regulated reluctance machine, mathematical model.
Author Biographies
-
Yu. S. Usinin
доктор технических наук, профессор, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
M. A. GrigorIev
кандидат технических наук, доцент, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
A. N. Shishkov
кандидат технических наук, доцент, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
A. N. Gorozhankin
кандидат технических наук, доцент, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
A. E. Bychkov
аспирант, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
E. V. Belousov
аспирант, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
A. M. Zhuravlev
аспирант, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»
-
D. A. Sychev
студент, кафедра «Электропривод и автоматизация промышленных установок»